El curs comença el dilluns 10 de setembre. Els alumnes nous de 3 anys començaran de manera escalonada i així facilitar l'adaptació. Més endavant, vos informarem per poder formar part de la Junta de l'AMPA i així col·laborar en el que pugueu i mantenir comunicació entre la Junta i el vostre curs. Els primers dies de setembre voreu al tauler d'anuncis el llistat amb la data d'entrada de cadascú. La tutora es posarà en contacte amb les famílies per fer l'entrevista inicial de curs.
dimecres, 29 d’agost del 2018
dimarts, 14 d’agost del 2018
La Plataforma en Defensa de l’Ensenyament Públic reclama la retirada de totes les religions a les escoles
25 jul., 2018
La Plataforma en Defensa de l’Ensenyament Públic, formada per Escola Valenciana, FAMPA-València, STEPV, FE CCOO PV, FeSP UGT PV, CAVECOVA, CGT, FAAVEM, FEPV, BEA, Saó, Sindicat d’Estudiants, FEU, Acontracorrent, Associació de Directors i Directores de Primària, Associació de Directors i Directores de Secundària, Moviments de Renovació Pedagògica, ADIDE, FAMPA-Enric Valor, FAMPA-Penyagolosa i Valencia Laica
La Plataforma vol refermar la seua reivindicació per una escola pública i laica.
La lluita mantinguda durant anys per derogar la LOMCE també venia donada per fer que la laïcitat estiguera emparada en l’escola pública, així com propiciar tots aquells canvis legislatius que ho propicien.
Fa unes setmanes ens alegrava la notícia de la Ministra d’Educació, Isabel Celaá, quan anunciava la derogació de l’article de la LOMCE que donava a l’assignatura de religió valor acadèmic, veient en aquesta acció un pas endavant per aconseguir aquesta laïcitat.
Caldrà donar passes endavant per tal de seguir avançant i que la religió, qualsevol religió, no siga impartida a l’escola. Per això, la notícia de la introducció de l’assignatura de la religió islàmica a les aules de dos centres escolars de Castelló ens recorda que encara queda molt de camí per arribar a un Estat Laic i una escola laica.
Les escoles han de ser espais lliures i oberts a qualsevol pensament, però el culte i els ensenyaments religiosos han de donar-se en altres espais … Esglésies, sinagogues, mesquites, estan per a això, així que deixem les escoles per al que són, per crear ciutadans i ciutadanes responsables i crítics amb el que els envolta.
Per això, des de la Plataforma en Defensa de l’Ensenyament Públic instem a que es produesquen els canvis legislatius que deroguen l’actual ordenament que empara certes religions a l’escola.
Vegeu ací la notícia: https://escolavalenciana.org/2018/07/25/la-plataforma-en-defensa-de-lensenyament-public-reclama-la-retirada-de-totes-les-religions-a-les-escoles/
dijous, 7 de juny del 2018
Exhibició Aeròbic. Fi de Curs.
Dissabte que ve, a les 19:00h, esteu tots convidats a l'exhibició Fi de Curs de l'extraescolar d'Aeròbic a la plaça Mestre Sebastiàn Langa (al costat de l'Auditori).
dimarts, 5 de juny del 2018
Campus de bàsquet. Estiu 2018
Ací teniu el tríptic del Campus 2018. Si esteu interessats, sols heu d'emplenar-lo i fer-lo arribar al Club Esportiu Quartell. És fàcil trobar-los, al poliesportiu o cridant als telèfons que s'hi indiquen.
divendres, 1 de juny del 2018
Escola en Família: Fomentar l'autocontrol i la tolerància a la frustració (ampliació)
(Ampliació a l'entrada: http://ampaquartell.blogspot.com.es/2018/05/xarrada-escola-en-familia-fomentar.html)
Hola famílies!
El passat mes de maig vaig estar a Quartell fent una xerrada sobre "Com fomentar l'autocontrol i la tolerància a la frustració".
Al ser un tema tan i tan ampli, les famílies em demanaren centrar-nos en «les rabietes del fill de 3 anys».
El primer que hem de tindre en compte en aquesta edat, és que estem a meitat d’un canvi en l’etapa evolutiva dels xiquets, i que com tot canvis, és un moment on apareixen incerteses. En aquesta edat, el cervell del xiquet funciona de manera molt diferent del cervell adult: Les coses que no són immediates, no existeixen; l’autocontrol està poc elaborat; i desconeixen el que socialment és correcte. Així, si l’adult no interpreta les rabietes des de la perspectiva del xiquet, pot sentir-se qüestionat i frustrat.
Val a dir, que l’imaginari de que són els xiquets a la nostra societat, tampoc ajuda: els mitjans de comunicació ens mostren xiquets que sempre somriuen i deixen de plorar quan els compres allò que ven l’anunci, o per contra ens mostra xiquets a programes «educatius» tipus «supernany» o «hermano mayor» on ens entra la por. Es important entendre que les rabietes són un fet normal, que per molt bé que fem les coses, no desapareixeran, i no per això, ho estem fent mal.
Les rabietes tenen una funció en el procés evolutiu, que els adults hem de saber entendre i gestionar, sense entrar en la culpa, la pena o la frustració. Els xiquets estan aprenent quins límits són rígids i quins altres són negociables, estan aprenent a cridar l’atenció dels qui els envolta, estan aprenent a aconseguir allò que els crida l’atenció. Saber dir-los «no», els ajudarà a saber allò que poden i no poden fer, a confiar en l’adult, a millorar l’autocontrol. Saber dir-los «sí» els ajudarà a esforçar-se per aconseguir allò que volen, a confiar en els seus recursos personals. No hi ha una resposta universal que valga per tothom, ni una recepta que ens ajude a saber quan dir una cosa o l’altra.
Educar, no vol dir que els xiquets hagen d’estar sempre amb un somriure, doncs a voltes com els adults, també necessiten enfadar-se.

• No cal comprar tot el que et demanen.
• No sempre el que et demanen és allò que volen, ja que hi ha voltes tenen prou amb la nostra atenció o estan cansats.
• Enfadar-nos amb ells, sols ens ajuda a passar-ho pitjor i que s’allarguen aquestes situacions.
• Ho fem com ho fem, aquesta etapa passa.
Com a reflexió personal dir que els 3 anys és un bon moment per aprendre a controlar les rabietes. Però hem de saber que aprendre fa referencia a un procés que necessita un temps, i això és el que els pares i mares ens hem de donar: temps per no frustrar-nos, quan els nostres fills agafen rabietes.
Per ser justos, a la xerrada també va donar temps a tractar altres temes, com les frustracions d’una adolescència i el paper tan important que tenia la tia, que ajudava a mitjançar entre mare i filla, o de com de frustrant és repetir les coses trenta voltes i que no ens facen cas.
El que em van dir les mares i pares de forma unànime i amb el que estic completament d’acord és que en aquest tema és molt més fàcil dir el que cal fer, però molt difícil fer-ho. Clar, ben pensat parlar de la «tolerància a la frustració», no solament és un tema complex, sinó que, a més, resulta contradictori.
Quartell, maig 2018
Raül Pérez Naya, Psicòleg Familiar
654.455.666
raulpnaya@gmail.com
dimarts, 29 de maig del 2018
Menú menjador. Juny 2018
RECORDEU:
EL DIVENDRES JA ESTEM EN JUNY, EIXIRAN DEL MENJADOR A LES 14:30H
Els qui no fan ús del menjador, eixiran a les 13:00h
Recordar-vos també què, durant el mes de juny, tots els dies eixiran del menjador a les 14:30h, de vesprada no hi ha escola.
EL DIVENDRES JA ESTEM EN JUNY, EIXIRAN DEL MENJADOR A LES 14:30H
Els qui no fan ús del menjador, eixiran a les 13:00h
Recordar-vos també què, durant el mes de juny, tots els dies eixiran del menjador a les 14:30h, de vesprada no hi ha escola.
dilluns, 28 de maig del 2018
Oferta monitor Escola d'Estiu Quartell 2018
OFERTA DE TREBALL. MONITOR/A ESCOLA ESTIU QUARTELL 2018
Del 2 al 20 de juliol
Vols treballar este estiu com a monitor o monitora de l’Escola d’Estiu de Quartell?
Envia’ns els teu currículum a l’adreça electrònica ampa.quartell@gmail.com amb l’assumpte
"ESCOLA ESTIU QUARTELL 2018" o deixa’l a la bústia de l’Ampa a l’escola Santa Anna de Quartell. Tens temps fins el 15 de juny.
Enquesta al blog de l'AMPA
Gran èxit de l'enquesta publicada a aquest blog.
Fa 40 dies, vàrem fer una enquesta per veure la utilitat i/o conveniència d'aquest blog.
Davant la pregunta "Veus utilitat al blog de l'AMPA?", el percentatge de respostes va ser:
Varen votar dos persones, una va votar les dos primeres opcions (es podia marcar més d'una opció), l'altra va votar la segona opció. Si algú té coneixements avançats d'estadística i ens vol tirar una maneta, que ens ajude a interpretar aquestes dades.
- Sí, el consulte sovint 33%
- Sí, el consulte quan em passen els enllaços 66%
- No. No el trobe necessari 0%
- No. No sé com consultar-lo 0%
Subscriure's a:
Missatges (Atom)