dilluns, 5 de febrer del 2018

Interesant taller: Escola en Família. Educació emocional


El passat dia 22 de gener, vaig anar a l'escola Santa Anna, de Quartell a xerrar sobre Educació Emocional.
Com sempre que estic a gust i m'ho permeten, vaig sortir-me del guió i vaig anar intercalant allò que tenia previst contar amb comentaris i preguntes que els pares i mares anaven fent-me.

Per a mi era fonamental transmetre el missatge per un costat, que les emocions van sempre en dues direccions, i per l'altre, que són dinàmiques i que sempre poden canviar.
La idea principal de la xerrada era prendre consciència de com les emocions dels pares i les mares afecten la relació amb els fills i filles.
Així vam veure com estar enfadats, frustrats, tristos o alegres, anava a fer que ens relacionarem de manera diferent amb ells, i com açò afectaria tant les nostres expectatives com les seues competències.

La meua experiència clínica em diu que, quan els pares i mares volen aprendre sobre emocions, ho fan pensant únicament en les dels fills i filles i poquetes voltes prenem consciència de la importància que tenen les pròpies. I aquest és un error que fa que no traguem partit a tots els esforços que fem.

En la xarrada vam fer ús d'exemples que coneixíem i vivències que havíem tingut, i anàvem plantejant situacions hipotètiques de com haguera estat connectar amb emocions diferents a cada situació.
Així a mesura que s'anaven plantejant aquestes situacions, entre tots vam anar resolent els dubtes, donant alternatives a situacions concretes i buscant noves maneres de veure els problemes a través de les emocions.

Com sempre, en acabar la xarrada vaig fer arribar el meu correu electrònic a l'AMPA, per tal que si algun dels pares i mares no havíeu pogut vindre, i teníeu algun dubte que volguéreu resoldre, poguéreu contactar amb mi.

Raül Pérez Naya
Psicòleg Clínic Sanitari
CV08746